Neki se pitaju, šta je meni zapravo pokriveno? Drugi, pak, da li će „novac da im propadne“, a treći – kako su uopšte i uključeni u sistem kad im ni jedan agent nije doneo polisu da je potpišu.
Osiguranje preko uplatnice Infostana kao mogućnost postoji već skoro dve decenije, i u taj sistem je uključeno više stotina hiljada građana. Vlasnici nekretnina mogu na ovaj način da osiguraju svoju nekretninu, ali i sebe i članove porodice od nezgode, a reč je o riziko osiguranju ooje važi samo donde dok se plaća – nema štedni elemenat niti bilo kakav gubitak. Primera radi, ako plaćate mesecima i ništa vam se ne desi, ne postoji „istek perioda“ posle kojeg ćete svoj novac dobiti nazad. S druge strane, ako plaćate cele godine a onda recimo u decembru ne platite ništa, ako vam se nešto dogodi u decembru – nećete dobiti osiguravajuće pokriće. Dakle, ne postoji mogućnost da vam „novac propadne“, jer on služi kao osiguravajuće pokriće samo u tekućem mesecu.
Uključivanje u ovaj sistem osiguranja ide na sledeći način: svaki vlasnik stana koji plaća komunalije, dobija i posebnu uplatnicu kao ponudu da se uključi i u osiguranje imovine ili lica. Onog trenutka kad uplati prvu uplatnicu, on postaje osiguranik i ima osiguravajuće pokriće, iako nije zvanično potpisao polisu osiguranja. Ovo treba da piše na poleđini uplatnice, a sam način je u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima (čl. 903: “Uslovima osiguranja mogu biti predviđeni slučajevi u kojima ugovorni odnos iz osiguranja nastaje samim plaćanjem premije“). Dakle, nije neophodno sastajati se sa agentom, niti zvanično potpisivati polisu. Do problema može da dođe, kao u nedavnom slučaju, ako se ne obezbedi posebna uplatnica, odnosno ne pruži mogućnost da građanin sam odluči da li će i kada početi da plaća osiguranje.