Sve o osiguranju

logo-png

Generali Grupa: rast u centralno-istočnoj Evropi od 5,7% u prvom polugodištu

U deset zemalja regiona centralno-istočne Evrope u prvom polugodištu 2015. godine Generali Grupa je ostvarila ukupnu premiju od 1.828 miliona evra, što je rast od 5,7 odsto – uzlazni trend ostvaren je i u životnom, i u neživotnom osiguranju.

Grupa je završila prvih šest meseci sa izvarednim operativnim rezultatom od 253 miliona evra (rast od 1,7 odsto), kao i snažnim rastom prihoda od premije.
U životnom osiguranju premija je zabeležila rast od 9,6 odsto dostigavši 813 miliona evra, sa dobrim rastom u većini zemalja, zahvaljujući odličnim rezultatima u riziko polisama (rast od 14,5 odsto) i “unit link” polisama (rast od 26,1 odsto). Pored toga, jednokratne uplate premija su zabeležile značajan rast od čak 73,3 odsto, posebno u Češkoj, Poljskoj, Srbiji, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj.

I u linijama biznisa neživotnih osiguranja, CIE kompanije Grupe ponovo su poboljšale rezultate. Ukupna premija je porasla za 2,8 odsto na 1.015 miliona evra, zahvaljujući osiguranju motornih vozila (rast od 4,9 odsto) – posebno osiguranja od odgovornosti (MTPL) koje je poraslo za 7,5 odsto, ali i zahvaljujući neživotnim osiguranjima koja se ne odnose na osiguranje motornih vozila (rast od 0,9 odsto). Zdravstveno osiguranje i osiguranje od nezgode su takođe značajno porasli – za 11,5 odsto.

Direktor Generali CIE regiona, Lućiano Ćirina je rekao:”Imamo lidersku poziciju u Češkoj i Mađarskoj, a u Srbiji smo druga najveća osiguravajuća kompanija, dok u Slovačkj zauzimamo treće mesto na tržištu. U Hrvatskoj, Sloveniji, Rumuniji i Bugarskoj poboljšavamo svoju tržišnu poziciju.”

Više od 90% poslovanja Grupe u CIE regionu dolazi sa pet tržišta – Češke, Poljske, Mađarske, Slovačke i Srbije i Crne Gore – dok Rumunija, Slovenija, Bugarska i Hrvatska čine manje od 10 odsto ukupne premije.

Češka, najvažnije tržište Grupe u CIE regionu, ostvarila je stabilan rezultat od 923 miliona evra premije (-0,6%). Grupa je tržišni lider u ovoj zemlji sa tržišnim učešćem od više od 30 odsto.
U Poljskoj je premija porasla za 23,7 odsto na 338 miliona evra, zahvaljujući dobrom rezultatu kompanije Proama ostvarenom u oblasti osiguranja vozila.

Publikacije
Scroll to Top