Đorđo Markeđani, predsednik IO DDOR osiguranja, i predsednik Italijanske privredne komore: Ne imitirajte mocarelu, pravite mokrinski sir!

„Riznica ukusa Vojvodine“ je nova publikacija koja je nastala saradnjom Udruženja konvivijuma „Slow food“ Srbija i stručnjaka sa Naučnog instituta za prehrambene tehnologije, uz podršku kompanije DDOR osiguranje.

Kako to da osiguravajuće društvo inicira knjigu o hrani tipičnoj za Vojvodinu?

Ja volim planinarenje, naročito zimi. Ovo je sport koji zahteva puno energije na hladnoći i velikoj visini. Kad sam bio dete, za tu priliku, moja majka je spremala „energetsku bombu“ – Kitnikes.

Kitnikes je danas skup i ne može se lako naći u Italiji. A ja sam ga našao u prodaji u jednom selu u Vojvodini.

Tako je i nastala Ideja za Riznicu – iz zapažanja da se ljudi u regionu žale na nedostatak ekonomskih mogućnosti, a ne vide dragoceno nasleđe koje imaju kod kuće.

U „staroj Evropi“, a Vojvodina u potpunosti pripada ovom području, gastronomski turizam i strast prema lokalnim specijalitetima snažan su elemenat ekonomije i kulture.

Inspiracija za knjigu je potekla od onoga što imamo u Italiji – Udruženje „Slow Food“, koje uspešno promoviše kulturu lokalnih specijaliteta. Živeći ovde neko vreme, zapitao sam se da li limun iz Amalfija i futoški kupus treba da se takmiče? I zašto ovde ljudi pokušavaju da proizvedu mocarelu, kad već imaju mokrinski sir?

Imajući to u vidu, kao i to da sam ja predsednik Komore italijansko-srpskih privrednika, koja ima za cilj da podrži inicijative između dve zemlje, pokrenuli smo saradnju sa FINS-om (Food Institute NS) i Slow Food-om i finansirali ovu knjigu.

Ovom knjigom, mislim da smo učinili nešto korisno za zemlju, jer ipak smo, kao osiguravači, zainteresovani za razvoj ekonomije.

Ideja održivog turizma i razvoj kulturnog nasleđa ima ogromne ekonomske prednosti. Prvo, stvara radna mesta i vrednost iz lokalnih resursa za lokalno stanovništvo – nema potrebe za stranim investicijama, predstavlja alternativu ekstenzivnoj poljoprivredi. Drugo, ima stabilnu konkurentsku prednost – originalno je. Treće, predstavlja ekosistem koji čine poljoprivreda, lokalni i strani turizam. Četvrto, predstavlja alternativu procesu urbanizacije i pruža mogućnosti za više generacija, ženama, penzionerima…

Možda će vam ovo biti zanimljivo

DDOR zvanično osiguranje olimpijskog tima Srbije

DDOR osiguranje, zvanično osiguranje olimpijskog tima Srbije, ispratilo je najbolje srpske sportiste na put u ...