Novi aspekti rizika od alkohola

Za alkohol i alkoholizam se ne bi moglo reći da spadaju u rizik novog doba, s obzirom na to da smo svi slušali brojne priče o precima koji su ginuli tako što ih je “konj pijane zbacio sa sedla” ili su ostajali zavejani u snegu. Međutim, način konzumiranja alkohola među mladima zaista je karakterističan samo za ovo vreme: istraživanje objavljeno u Zborniku “Mladi u Srbiji i bezbednosni rizici” pokazalo je da je među mladima u Srbiji prisutan trend upotrebe alkohola nazvan kultura konzumacije umesto komunikacije, što podrazumeva da je raniji obrazac pijenja “druženje uz alkohol”, sada zamenjen „pijenjem uz moguće druženje”.

Ovo istraživanje sprovedeno je u okviru projekta „Uspostavljanje informacionog sistema za prevenciju vršnjačkog nasilja“, koji sprovodi Udruženje građanki i građana “Centar za podršku ženama”, a finansira Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije.

O efektu na zdravlje, a posebno na ponašanje i procenat saobraćajnih nesreća izazvanih alkoholom ne treba ni govoriti. Zanimljivost koju je jedna kompanija koja proizvodi upravo alkohol pokrenula ovih dana jeste sistem digitalnih etiketa preko kojih će korisnici moći da se informišu o odgovornom  konzumiranju pića, piše AmbiPak magazin.

Naime, kompanija Pernod Ricard je u 2021. godini, kako bi podržala obaveze Međunarodne alijanse za odgovorno konzumiranje alkohola, objavila dodavanje dva piktograma upozorenja na svoju ambalažu protiv maloletničkog pijenja i vožnje pod uticajem alkohola. Ovim su dopunili postojeća upozorenja protiv pijenja alkohola u trudnoći. Svaka boca uskoro će imati svoj QR kod na zadnjoj etiketi. Skeniranjem će korisnik dobiti informacije o zdravstvenim rizicima povezanim s konzumacijom alkohola, te gde pronaći relevantne informacije u njihovoj zemlji, kao i smernice za odgovorno konzumiranje alkohola koje izdaju  vlasti određene zemlje, uključujući informacije o standardnim pićima i ko ne bi trebalo da pije alkohol.

Da neće biti reč o “greenwashing-u” nadu uliva činjenica da ni na sajt ove kompanija ne mogu da uđu maloletne osobe, a pristup je zaštićen kodom koji dobija samo punoletni posetilac sajta.

Možda će vam ovo biti zanimljivo

Ljubav i putovanja – osiguranje slomljenih srca i noseva

Jedna devojka iz Australije koja je putovala u Francusku, po povratku s puta tražila je ...