Sve o osiguranju

logo-png

IT u osiguranju: san i noćna mora menadžera prodaje

Neki će reći – trendovi dolaze i prolaze, ali ono što je u IT danas trend, sutra već postaje potreba i zahtev. Da li osiguravači u Srbiji dovoljno ulažu u tehnološki razvoj, ili ih polako „gazi vreme“?

Jedna od najvećih osiguravajućih kompanija u Austriji imala je popriličan gubitak u trećem kvartalu ove godine zbog zastarelih IT sistema jer „neki delovi tog sistema ne mogu više da ispune tehničke i ekonomske preduslove“. To je donelo pitanje i drugim zemljama – koliko je industrija osiguranja informatički osposobljena da prati nove trendove poslovanja koji dolaze sa primenom tehnoloških inovacija.

Do nedavno se primena tehonologija u poslovanju smatrala podrškom, a danas je već preduslov za poslovanje, ili kao što je nedavno rečeno na jednom regionalnom skupu, „kompanije koje ne žele da pređu na digitalno poslovanje uskoro će nestati sa tržišta“. Da bi se išlo u korak s vremenom, najpre je potrebno osmisliti digitalne poslovne modele orijentisane ka kupcu, a zatim digitalizovati i interne procese kako bi se podigla efikasnost.

„Boreći se za opstanak na tržištu koje nije baš veliko, domaći osiguravači teško da uspevaju da prate trendove. Nedostaju im integrisane (core insurance) aplikacije, aplikacije za automatizaciju prodaje (sales automation), upravljanje odnosima s klijentima (CRM), upravljanje rizicima, BI i analitičko izveštavanje, aplikacije za identifikaciju prevara uz pomoć naprednih Data Science alata i metodologija“, kaže Miroslav Savanović, direktor kompanije IN2 u Srbiji, koja se kao deo IN2 Grupe bavi projektovanjem, razvojem i implementacijom složenih IT sistema za osiguranja, banke, investicione i penzijske fondove ali i za zdravstvo, obrazovanje i javnu upravu.

Savanović smatra da su u ovom trenutku razvoja industrije osiguranja najvažniji CRM i BI koji uz odgovarajuće tehnike segmentacije i analitičkog CRM-a omogućavaju ponudu najpovoljnijeg proizvoda, i tako direktno utiču na povećanje prodaje što je „san i noćna mora“ svih menadžera prodaje. „Dobri BI alati omogućavaju dobru analitiku i podršku u donošenju menadžerskih odluka“, kaže on.

Neke svetske kompanije već su prepoznale problem i odlučile da mu doskoče – poput najveće američke osiguravajuće kompanije AIG koja u narednoj godini planira da uloži 100 miliona dolara u modernizaciju informatike, očekujući da će time „generisati profitabilnost, povećati efikasnost, ostvariti rast kroz optimalno korišćenje podataka i tako vratiti uloženi kapital“. Neke od takvih kompanija posluju i u Srbiji, a svoje napredne tehnologije koriste u svim zemljama u kojima posluju. Ne bi se, ipak, moglo reći da ih je na domaćem tržištu dovoljno.

„Poredeći naš region sa tržištima na kojima je industrija osiguranja razvijenija, možemo reći da su kod nas ulaganja nedovoljna čak i sa stanovišta održavanja postojeće infrastrukture i aplikacija. Često ne postoje ni srednjoročni planovi razvoja IT-a, a nabavke se rade sporadično i uglavnom u meri u kojoj ih regulatorno telo obavezuje“, kaže za naš portal Miroslav Savanović, direktor kompanije IN2 u Srbiji.

– nastaviće se

Publikacije
Scroll to Top