Merkur Osiguranje

Dr Milica Slijepčević, Dunav osiguranje: Moderno je biti osiguran

Dr Milica Slijepčević bavi se komunikacijama u kompaniji “Dunav osiguranje” već čitavu deceniju, od 2015. godine predaje na Fakultetu za menadžment i Fakultetu digitalnih umetnosti Univerziteta Metropolitan, a istovremeno je aktivna i u oblasti mode: nedavno je objavila stručnu monografiju “Modni marketing”, a za oktobar priprema događaj o komunikaciji u visokoj modi – FEBS Master Class, što je i povod za ovaj razgovor.

  • Komunikacija u visokoj modi tema je događaja FEBS Master Class, koji organizuju Univerzitet Metropoliten i Centar za komunikaciju petog oktobra u Envoy kongresnom centru u Beogradu. Počasni gost i predavač biće gospođa Jelka Musić, direkor komunikacija u francuskom i svetskom brendu Žan Pol Gotje, koja će učesnicima preneti svoje dvadesetpetogodišnje iskustvo i znanje stečeno u vodećim svetskim kućama visoke mode. Događaj je namenjen domaćim stručnjacima koji se bave komunikacijama i marketingom, prodajom, odnosima s kupcima ne samo u modnoj već i u drugim industrijama, ali i ostalima koje interesuje ova zanimljiva tema.

Moda i marketing gotovo da ne idu jedno bez drugog, ali je u domaćoj literaturi malo izdanja na tu temu?

  • Nakon više decenija, monografija “Modni marketing” je prva stručno-naučna knjiga koja se bavi temom marketinga u modi i sa teorijskog, ali i sa aspekta praktične primene. U čemu je “tajna veza” između mode i marketinga, kakvo je domaće I strano modno okruženje, kako se ponašaju potrošači u modnoj industriji, kako se radi istraživanje tržišta kad je moda u pitanju, koji su elementi planiranja, prodaje i distribucije modnih proizvoda – samo su neke od tema koje su sa stručnog i praktičnog aspekta obrađene u ovoj knjizi. Ona je čak na spisku preporučenih knjiga za otkup biblioteka u Srbiji, a izdavač je renomirana izdavačka kuća HERAedu iz Beograda.

S obzirom na to da ste već 12 godina aktivni u oblasti osiguranja, odakle inspiracija za modu kao novu temu – da li i tu postoji neka veza, i da li u osiguranju može da se nađe inspiracija za modu?

  • Karijeru sam gradila radeći u različitim sektorima i industrijama baveći se komunikacijama i marketingom, i naučila da znanje i iskustvo stečeno u jednoj oblasti uspešno primenjujem i u potpuno različitim oblastima. Tako svaka nova oblast postaje novi izazov, i inspiracija da prigrlimo novu, neočekivanu šansu i damo sve od sebe – tako je ova knjiga i nastala.
  • Što se tiče veze između mode i osiguranja, moda je neodvojivi deo svega što postoji, pa i sektora osiguranja.       Zamislite samo koliko puta su kompanija Dunav, ali i uvaženi konkurenti predstavili nove, savremene proizvode osiguranja koje su kreirali po ugledu na vodeće kompanije na svetskom tržištu osiguranja. Pogledajte samo kako se menjao dizajn kroz vreme, kakve promene je doneo intenet i digitalizacija. Moda kao tema je toliko široka da obuhvata sve i svakoga. Ja sam i na ličnom i na profesionalnom planu zainteresovana za sva modna dešavanja, modi pristupam kao veoma važnom segmentu stvarnosti, ali naravno – kreirajući sopstveni stil, jer uvek treba imati na umu čuvenu rečenicu Iv Sen Lorana: “Mode prolaze, stil je večan”.

Kako se Vama sa dugogodišnjim iskustvom u osiguranju, i kao stručnjaku za modu i marketing čini sektor osiguranja kao „modna scena“? Koliko zaposleni u osiguranju prate modu, da li je za praćenje modnih trendova neophodan veliki budžet, i da li je moda dostupna podjednako i muškarcima i ženama – poznato je da je zastupljenost muškaraca i žena u osiguranju prilično ravnomerna?

  • Industrija osiguranja postaje sve modernija, kad je o uslugama reč. Proces bi mogao da teče brže, ali u sferi ovako sofisticiranih usluga treba biti i promišljen, pa kreirati uslugu koja zadovoljava potrebe sve zahtevnijih korisnika. Ne zaboravite: moderno je biti osiguran.
  • U osiguranju je moda podjednako dostupna i muškarcima i ženama: interesantno je da u osiguranju ima otprilike jednak broj žena i muškaraca. Čest je slučaj da su u top menadžmentu žene, što daje poseban šarm ovoj industriji, iako pažnju svom izgledu treba jednako da poklanjaju i žene i muškarci. Treba imati u vidu da je za praćenje modnih trendova potreban veći budžet nego za praćenje sopstvenog, već izgrađenog stila – eto još jednog veoma važnog razloga koji govori u prilog negovanju sopstvenog stila. Moglo bi se reći da je to pravilo u osiguranju prilično zastupljeno: ima i onih koji se trude da privuku pažnju  izazovnim ili skupim odevnim predmetima, drugi pak teže nenametlivoj eleganciji, ali je u proseku najprisutnija sportska elegancija, udobni odevni predmeti koji garantuju lakoću pokreta i lep i prijatan izgled tokom celog dana.U svakom slučaju, mislim da je privilegija raditi u osiguranju.

Vaša biografija je prilično neobična – jedan momenat za koji mnogi ne znaju jeste i da se bavite planinarenjem i da ste osvojili Kilimandžaro?

  • Sve je počelo jednim izletom na Rtanj i penjanjem na vrh ove divne planine sa severne, teže strane. Kada Vam pričaju o tome kako je lepo planinarenje, možete da čujete ali ne i da osetite i doživite trenutak kad ste na samom vrhu i kad je iznad vas samo nebo. Sa planinarskom ekspedicijom osvojila sam Veliki Atlas u Maroku, vrh Tubkal. Kilimandžaro, Uhuru Peak, 5.895 metara nadmorske visine za mene je definitivno najveća pobeda nad samom sobom. Silazak sa vrha je bio najveći trening koncentracije koji nisam mogla da zamislim da postoji. U glavi su mi odzvanjale reči Dragana Jaćimovića, našeg najboljeg alpiniste, da se najveći broj nesreća dešava pri silasku jer tada pada koncentracija zbog velike iscrpljenosti i odsustva motiva koji je postojao pri osvajanju vrha. Mislila sam samo na sledeću korak i ni na šta drugo.
  • Tokom uspona smo prošli od tropske do polarne klime. Tanzanija je neverovatna zemlja. Posetili smo Masai pleme koje nam je priredilo pravu dobrodošlicu, najveći rezervat NgoroNgoro, videli lavove, slonove, krokodile i sve druge životinje koje žive na tlu Afrike. Svako putovanje oplemenjuje. Stičete novo iskustvo, upoznajete nove predele, ljude, običaje, ali pre svega upoznajete sebe u novim okolnostima. Kad bih imala više vremena, volela bih da se ozbiljno pripremim za odlazak na Himalaje.

 

DDOR

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *